اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین بازاریابی است که با کمک محتوا ترافیک و مشتری جذب میکنیم

اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین بازاریابی است که با کمک محتوا ترافیک و مشتری جذب میکنیم

چگونه محتوا نویسی را شروع کنیم

در طول روز همه ما سوالات و نیازهای متفاوتی داریم و از ابزارهای مختلفی برای پاسخ به آنها استفاده می کنیم. هشتگ از گوگل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، و این لیست ادامه دارد! اما همه ما می توانیم قبول کنیم که گوگل اولین موتور جستجویی است که برای پاسخ به سوالات خود به آن مراجعه می کنیم.
ما سوال خود را در جعبه جادویی گوگل قرار می دهیم و تعدادی لینک با پاسخ های مناسب برای سوال ما ظاهر می شود. این فرآیند که برای اکثر ما هر روز تکرار می شود، نشان دهنده درگیری باورنکردنی ما با «محتوای» خود در طول روز است.
بنابراین تمام مقالاتی که در طول روز پاسخ سوالات خود را دریافت می کنیم (و این مقاله را که در حال خواندن آن هستید!)، ویدیوهایی که در یوتیوب (دانشگاه جهان آزاد!) می بینید و همه پست ها در رسانه های اجتماعی راضی هستند.
محیط جذابی است که می تواند فرصت های زیادی را در زمینه درآمدزایی و یادگیری یا توسعه برند به ما بدهد. اما چگونه تولید محتوا را شروع می کنید؟ چگونه چمدان هایمان را ببندیم و سفر خود را به سرزمینی با محتوای بی نهایت و جذاب آغاز کنیم؟
تولید محتوا
  تعریف تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا فرآیند تولید ایده و ایجاد محتوای نوشتاری یا بصری در مورد این موضوع و انتشار خروجی آن در بسترهای مختلف در قالب پست های وبلاگ، ویدئو، مقالات اطلاعاتی و یا اشکال دیگر است.
چرا تولید محتوا مهم است؟
تولید محتوای مناسب یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی درونگرا است. وقتی محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید می کنید، اساساً اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید و بخشی از این مخاطبان، مشتریان بالقوه شما خواهند بود.
برخی از مزایای دیگر بازاریابی محتوا را بررسی کنید:
طبق گزارش Demand Metric، بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از روش‌های سنتی سرنخ ایجاد می‌کند در حالی که هزینه آن ۶۲ درصد کمتر است.
61 درصد از خریدهای آنلاین پس از خواندن یک پست وبلاگ اتفاق می افتد!
علاوه بر همه موارد فوق. امروزه هنوز بسیاری از برندهای شخصی وجود دارند که با تولید محتوای مناسب بازدهی بسیار خوبی به دست می آورند.
من احساس می کنم الهام گرفته شده برای ایجاد محتوای با کیفیت تر از شما! بنابراین اگر آماده هستید، بیایید به کار خود بپردازیم.
باید بدانید، اگر خشت اول را بگذاریم که خم شود، این دیوار در ثریا غمگین می شود! آیا می توان بدون طرح جامع شروع به ساخت خانه کرد؟ یا یک مجسمه بدون الگو بسازید؟ پس چگونه می توان تولید محتوا را بدون نقشه راه، برنامه یا اهداف آغاز کرد؟
اما چگونه یک استراتژی محتوای جامع برای خود ایجاد کنید؟ نگران نباش، هر چیزی که خیلی مهم است لازم نیست سخت باشد. سپس، استراتژی محتوا را مرحله به مرحله معرفی می کنیم.
آنها را هدف خود قرار دهید
بدیهی است که قبل از شروع هر کاری، باید «چرا» انجام آن را بدانیم. بنابراین یک بار برای همیشه اهداف خود را روشن کنید، زمان و هزینه خود را برای تولید محتوا صرف چه مقصدی خواهید کرد؟
این اهداف لازم نیست پیچیده یا یک لیست آرزوهای خاص باشند، فقط برای مثال، "من می خواهم در نهایت به این تعداد بازدید از سایت برسم و این وظایف و استراحت ها را در ذهن داشته باشم." ! اما باید واضح باشد.
درباره مخاطبان خود بیاموزید
فرض کنید می خواهید شخص دیگری را در یک مکالمه درگیر کنید یا او را متقاعد کنید که از کسب و کار آزمایشگاه عکس شما استفاده کند. شما هیچ چیز در مورد این شخص نمی دانید و در این اتاق تاریک چیزی نمی بینید. واقعاً در این مورد چند درصد موفقیت خواهید داشت؟
اغلب اوقات، من تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا را می بینم که نمی دانند این محتوا برای چه کسی است. از آنجایی که آنها یک شخصیت واحد را تعریف نمی کنند، در نهایت محتوای آنها لحن منفی دارد و فقط برای تعداد کمی از افراد روی کره زمین ظاهر و جذابیت دارد!
چهره، موقعیت اجتماعی، لحن و ادبیات افرادی را که از محتوای شما یا به اصطلاح شخصیت مخاطب استفاده می کنند، مشخص کنید. محتوا در صورتی موفق است که فرمت مناسبی داشته باشد و ایجاد قالب مناسب مستلزم درک صحیح کاربر است.
به سفر مخاطب خود توجه کنید
همه ما سردرد داریم وقتی سردرد دارم، قبل از انجام هر کار دیگری، ابتدا به این فکر می کنم که چرا این مشکل رخ داده است. احتمالاً از خود می‌پرسید: "آیا من کافئین زیادی داشتم؟" جایی سرما خوردم؟ آیا من کم آب هستم؟ و پس از یافتن علت مشکل، تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید. ممکن است دارو بخوری و استراحت کنی، ممکن است بروی دکتر، ممکن است کار دیگری انجام دهی.
اما در نهایت شما بین گزینه ها تصمیم می گیرید و امیدوارید که انتخاب درستی باشد، می توانید مشکل خود را حل کنید. این سفری است که مخاطبان شما هنگام جستجوی عنوانی طی می کنند!
بنابراین، سفر مشتری یا مخاطب ما دارای سه مرحله اساسی است: آگاهی، علاقه و تصمیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد