اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین بازاریابی است که با کمک محتوا ترافیک و مشتری جذب میکنیم

اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین بازاریابی است که با کمک محتوا ترافیک و مشتری جذب میکنیم

اهداف بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا به صورت غیرمستقیم به جذب مخاطب و افزایش فروش منجر می‌شود و از این رو از نظر بسیاری از افراد ممکن این گونه به نظر برسد که اثربخشی این نوع بازاریابی از روش‌های سنتی بازاریابی کمتر است.  بدون داشتن اهدافی مشخص، محتوایی که تولید می‌کنید، ارزش چندانی ندارد و نیازهای مشتریانتان را برآورده نمی‌کند. 

  ادامه مطلب ...

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

یکی از بزرگترین ویژگی و مزیت‌‌های بازاریابی دیجیتال امکان سنجش اثربخشی آن است. در بازاریابی دیجیتال هر موردی را به راحتی می‌توان اندازه‌گیری کرد و این ویژگی مزیتی بسیار بزرگ برای کسانی است که کار دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهند. مخاطبین ما در حال حاضر بیشترین زمان خود را در فضای دیجیتال می‌گذرانند. پس اگر ما از این بازار غافل بمانیم تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست می‌دهیم.

بازاریابی دیجیتال
یکی از بزرگترین ویژگی و مزیت‌‌های بازاریابی دیجیتال امکان سنجش اثربخشی آن است

بطور مثال وقتی می‌پرسیم “آیا آخرین باری که مجله ای را در دست گرفته اید به خاطر می‌آورید؟” ممکن است پاسخ های متفاوتی برحسب زمان دریافت کنیم اما در پاسخ به “آخرین باری که موبایلتان را چک کرده اید؟” قطعا پاسخ ها، زمان کوتاهی را اعلام می‌دارد. این بدین معنیست که فرصت دیده شدن از طریق ابزارهای دیجیتال شبیه موبایل، Pc و … بسیار بیشتر از سایر ابزارهاست. مخاطبان در این قسمت بیشتر وقت می‌گذرانند. زمانی که در ترافیک یا پشت چراغ قرمز هستیم، به جای نظاره کردن اطراف گوشی خود را برداشته و چک می‌کنیم. وقتی مخاطب ما بیشترین زمان خود را در فضای دیجیتال می‌گذراند، ما هم به تبع آن باید برای حضور در این فضا برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

با مدیریت و تعیین استراتژی جهت حضور در فضای دیجیتال، هزینه‌ی حضور در این فضا می‌تواند بسیار کمتر از هزینه تبلیغات محیطی و بیلبورد و … باشد. اما بدون توجه به این نکات و بدون برنامه ریزی دقیق و تعیین استراتژی مناسب جهت حضور در فضای گسترده‌ی دیجیتال، ممکن است بیزینس ها متحمل هزینه‌هایی شوند که کل کسب و کارشان را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور مثال در فضای دیجیتال می‌توانید بدون داشتن نمایندگی‌هایی که در شهرهای مختلف قرار داشته باشند مستقیم محصول را از شهری که هستید به مشتریانی در هر نقطه دیگر کشور بفروشید در صورتی که اگر فضای دیجیتال به کمک شما نمی‌آمد برای فروش محصول در شهرهای مختلف می‌بایست نمایندگی‌هایی تاسیس کنید که بتوان از طریق آن‌ها با مشتریان ارتباط برقرار کرد یا محصول را در معرض فروش قرار داد و این خود متحمل هزینه‌هایی است که باعث بالا رفتن قیمت نهایی کالا نیز می‌شود.

10 نکته مهم بازاریابی محتوا چیست؟

انتخاب موضوعات محتوای سایت با کمک سرویس وبِ باز سوما

این سرویس یا ابزار همانند موتور جستجوی گوگل به رصد و ایندکس محتوای سایت می پردازد و با توجه به تعداد به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و بازخورد آن ها، نتیجه را مرتب می کند، کافی است در صفحه اصلی این وب سرویس یک کلمه کلیدی از موضوع مورد نظر خود را تایپ کنید، بازماسو به سرعت آمار به اشتراک گذاری آن موضوع در شبکه های اجتماعی فیسبوک، لینکدین، توییتر، پینترست (شبکه ای با به اشتراک گذاری تصاویر) وگوگل پلاس و میزان کل به اشتراک گذاری موضوع را به شما نشان خواهد داد. در این وب سرویس تنها برای دیدن آمار مربوط به شبکه اجتماعی توییتر کاربر باید نسبت به ساخت اکانت اقدام کند. به این ترتیب پس از دیدن آمار و ارقام مربوطه می توانید با انتخاب موضوعاتی که بازخورد بهتری داشته اند به تولید محتوا بپردازید. در باز ماسو حتی این امکان فراهم شده است تا با انجام تنظیمات در سمت چپ صفحه و تعیین محل، زبان و نوع محتوا به نتایج مورد نظر در بازه زمانی خاصی دست پیدا کنید. با تحقیقات در خصوص بازاریابی محتوا و تجزیه و تحلیل پستهای فیسبوک گرفته تا بررسی به اشتراک گذاری و لینک های تعداد زیادی پست و مقالات مختلف به نکات قابل توجهی دست یافتیم. اهمیت تحقیق و بررسی از آن جهت است که به ما بینشی در زمینه گرایشات مربوط به تولید محتوا داده و کمک می کند تا محتوای سایت خود را به نحوی تولید کنیم که بهترین نتایج را در برداشته باشد. با نگاهی به گذشته و بررسی برخی از یافته های تحقیقاتی و آنچه این یافته ها در مورد بازاریابی موفقیت آمیز محتوا و در نتیجه بازاریابی سایت در اختیار ما قرار می دهند، دریافتیم:

  ادامه مطلب ...

بازاریابی محتوا چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا را میتوان یکی از تکنیک های مدرن بازاریابی در فضای اینترنت دانست. البته عمر این روش بازاریابی بسیار بیشتر از اینترنت است زیرا که از دوره انسان های غارنشین آغاز شده و همواره با پیشرفت جوامع بشری رشد کرده است. یکی از نمونه های بسیار موفق بازاریابی محتوا را میتوان منشور کوروش کبیر دانست. کتیبه ای که همچنان بعد از صدها سال توانسته ارزش و اعتبار ایران را در مجامع بین المللی بالا ببرد.

منشور کوروش موفق ترین تجربه بازاریابی محتوا در ایران

تکنیک های بازاریابی محتوا بسته به فضایی که محتوا در آنها انتشار می یابد متفاوت هستند ولی همگی در یک نقطه اشتراک دارند. اینکه قدم اول تولید محتوای با کیفیت است. در کنار این محتوای باکیفیت معمولا یکی از ارزش های مجموعه شما نیز به مخاطب معرفی میشود این ارزش میتواند یک محصول، یک خدمت و یا هرچیزی که کاربر را به مشتری تبدیل میکند باشد.

به بیان دیگر میتوان گفت بازاریابی محتوا با هدف ایجاد ارتباط با کاربر آغاز شده و در ادامه به دنبال تبدیل آنها به مشتری است. در این مقاله تلاش میکنیم تکنیک های بازاریابی محتوا در فضای اینترنت و به صورت ویژه در وب سایت را با هم بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت هر یک را شناسایی کنیم. پیش از آنکه وارد بررسی روش ها شویم باید ارتباط سئو و بازاریابی محتوا را بهتر درک کنیم.

  ادامه مطلب ...