اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین بازاریابی است که با کمک محتوا ترافیک و مشتری جذب میکنیم

اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین بازاریابی است که با کمک محتوا ترافیک و مشتری جذب میکنیم

چگونه یک برنامه بازاریابی موثر بنویسیم؟

عدم برنامه ریزی ، برنامه ریزی برای شکست است. خوب ، حداقل این چیزی است که بنجامین فرانکلین فکر می کرد. اما صادقانه بگویم (از جناس بازی در اینجا قدردانی کنید) ، من با او مخالف نیستم.

 

من مطمئن هستم که شما در مرحله ای از زندگی خود این روش را به سختی آموخته اید. شما به دلیل بی برنامگی در کاری شکست خورده اید. وارونه؟ ما معمولاً یک درس ارزشمند را از شکست می گیریم.

 

اما بگذریم ، هیچ کس دوست ندارد شکست بخورد. بنابراین ، وقتی می توانیم از آن اجتناب کنیم ، به هر قیمتی این کار را می کنیم.

   

به عنوان مثال ، بازاریابی را در نظر بگیرید. بعضی اوقات فقط یک فرصت درست پیدا می کنید. همیشه اینطور نیست ، اما برای اندازه گیری خوب ، برنامه ریزی دقیق بسیار مهم می شود. و این همان جایی است که برنامه بازاریابی شما ارائه می شود.

 

اگر اینجا هستید ، مطمئن هستم که می دانید بازاریابی چیست. به نظر اکثر ، ساده به نظر می رسد ، اما بازاریابی تبلیغ و فروش نیست. این استراتژیک است شما به یک برنامه نیاز دارید و برای تهیه این برنامه ، شما نه تنها باید تجارت خود را درک کنید ، بلکه مشتریانی را که خدمت می کنید نیز درک کنید.

در این مقاله ، من جزئیات مربوط به یک برنامه بازاریابی موثر را شرح می دهم و نکاتی را در مورد نحوه شروع ساخت برنامه های خود به اشتراک می گذارم. برای ورود به سایت شفاف کلیک کنید.

 

چگونه یک برنامه بازاریابی بنویسیم

برنامه های بازاریابی همیشه برای یک بازه زمانی خاص آماده می شوند. این به طور معمول برای یک سال طول می کشد. اما بدانید که این اسناد می توانند در طول سال تغییر کنند. برنامه های بازاریابی راهنماهای زنده ای هستند که باید همزمان با رشد و تغییر کسب و کار توسعه یافته و تغییر مکان دهند.

 

با توجه به اینکه عمده برنامه بازاریابی شما استراتژی بازاریابی شماست ، بیایید در ابتدا دلیل اینکه شما به یک استراتژی پشت برنامه بازاریابی خود نیاز دارید ، بیان کنیم.

 

و ، حتماً در انتهای این مقاله الگوی طرح بازاریابی رایگان خود را بارگیری کنید.

 

استراتژی بازاریابی

از نظر من ، برنامه های بازاریابی ضروری است. چرا؟ زیرا بدون آنها ، شما اساساً آن را برپا می کنید. و اگر به آن فکر کنید ، بسیاری از مشاغل پردرآمد و برجسته فقط تلاش های بازاریابی خود را "برای رسیدن به جایگاهی که دارند" انجام نمی دهند. آنها استراتژی پشت موفقیت خود دارند و این استراتژی در برنامه بازاریابی آنها منعکس می شود.

 

در حالی که ایجاد یک برنامه بازاریابی فواید بی شماری دارد ، من می خواهم برخی از مهمترین دلایلی را که سازمان شما باید این مورد را به برنامه بازاریابی شما اضافه کند و مزایایی که در صورت انجام صحیح آن کسب خواهید کرد ، بیان کنم.

 

نقاط ضعف را در قیف فروش خود پیدا کنید

بخش عمده ای از برنامه بازاریابی شما توانایی درک بهتر سفر مشتری از طریق کانال فروش شما است. قطع سفر مشتری به شما امکان می دهد نقاط ضعف را در هر مرحله از قیف فروش خود پیدا کنید. نقاطی را که مشتری ممکن است سقوط کند مشخص کنید. ارسال ایمیل یا ایجاد یک کمپین بازاریابی پیامکی را در اطراف این مکان در نظر بگیرید.

 

پس از شناسایی مناطقی که به پیشرفت نیاز دارند ، درک بهتری از مکان تلاش برای بازاریابی ، محل اجرای تغییرات و استفاده از تاکتیک خواهید داشت.

 

شکست های گذشته و فرصت های جدید را شناسایی کنید

برخلاف برخی اسناد تجاری ، برنامه های بازاریابی سال به سال مفید هستند. به جای اینکه اسناد را در پوشه ای هرگز دوباره مشاهده نکنید ، برنامه های بازاریابی را ذخیره کنید تا ببینید چه عواملی در گذشته کار می کردند و چه چیزی نه. اگر بتوانید شکست های گذشته را اصلاح کرده و فرصت های جدید را شناسایی کنید ، می توانید به طور مناسب تری از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اید جلوگیری کنید.

 

 

نتایج نهایی بهتر

برنامه های بازاریابی اطمینان می دهد که همه افراد تیم شما هنگام تأیید اهداف ، نقاط عطف و معیارها در یک صفحه هستند. وقتی سال را برنامه ریزی می کنید و آن برنامه را روی کاغذ می گذارید ، هم کارمندان قدیمی و هم کارمندان جدید می توانند تصویر کلی را ببینند. این فرآیندهای ساده تر ، منسجم تر و نتایج بهتری را در طولانی مدت به ارمغان می آورد.

 

برنامه های بازاریابی همچنین به سازمان کمک می کند تا بودجه و منابعی را که برای دستیابی به اهدافی که در برنامه وجود دارد ، مورد نیاز قرار دهد ، که این بخش مهمی از اجرای برنامه و دستیابی به نتایج نهایی مطلوب است.

 

سرانجام ، برنامه های بازاریابی می تواند به شکاف بین بازاریابان در یک سازمان و سایر فروشندگانی که ممکن است آنها مدیریت کنند ، کمک کند ، مانند طراحان ، تیم های روابط عمومی و فریلنسرها. یک برنامه بازاریابی جامع می تواند ارتباطات را در سراسر کشور بهبود بخشد.

 

ایجاد یک برنامه بازاریابی

وقت آن است که برنامه خود را روی کاغذ بیاورید. وقتی نوبت به تهیه یک برنامه بازاریابی برای مشاغل شما می رسد ، باید ابتدا تحقیقات بازار (رسمی یا غیررسمی) را انجام دهید و دوم اینکه استراتژی بازاریابی خود را بسازید. برای انجام این کار ، مراحل اساسی وجود دارد که باید برای شروع تنظیم برنامه خود انجام دهید.

 

برنامه بازاریابی شما به دو بخش عمده تقسیم خواهد شد: وضعیت فعلی کسب و کار و استراتژی بازاریابی شما که رو به جلو است. در زیر یک طرح کلی برای کمک به شما در شروع نوشتن برنامه بازاریابی خود پیدا خواهید کرد. اگرچه برنامه های بازاریابی بسته به سازمان شما و اهداف آن متفاوت خواهد بود ، اما برنامه بازاریابی شما باید این نکات اصلی را هدف قرار دهد.

تجارت و صنعت خود را بفهمید

اولین قدم در تحقیقات بازاریابی شما: متخصص بودن در تجارت و صنعت خود هستید. شما در حال نوشتن یک برنامه بازاریابی برای مشاغل خود هستید ، بنابراین جای تعجب نیست که شما هک کنید

شما می توانید تجارت خود را بشناسید و بدانید که چگونه در بازار جای می گیرد. اما این قسمت نباید خیلی سخت باشد ، زیرا بگذارید صادقانه بگویم ، هیچ کس مانند شما تجارت شما را نمی داند.

 

من دوست دارم این قسمت را تجزیه و تحلیل وضعیت بگذارم. نگاهی عمیق به وضعیت فعلی شما چه به عنوان یک تجارت ، بلکه همچنین وضعیت فعلی صنعتی که در آن هستید.

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بررسی کنید:

 

در تجزیه و تحلیل تجارت شما

بیانیه ماموریت - تجارت شما در مورد چیست؟ چه چیزی برترین مجریان شما را هدایت می کند؟ ارزشهای اصلی شما چیست؟

تحلیل SWOT (نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها ، تهدیدها) - به نقاط قوت و ضعف شرکت خود به عنوان یک سازمان نگاهی بیندازید ، همچنین به فرصت های رشد و هر گونه تهدیدی که شرکت شما احتمالاً می تواند تجربه کند ، نگاهی بیندازید.

در تحلیل صنعت شما

رشد صنعت - رشد سالانه صنعت چگونه است؟ آیا انتظار می رود به رشد خود ادامه دهد؟ اگر چنین است ، با چه نرخ؟

محرک های خارجی - آیا اکنون عواملی در وضعیت صنعت موثر هستند؟ چه عواملی می تواند در آینده نقش داشته باشد؟

موانع ورود - موانع ورود چگونه است؟ آیا آنها بالا هستند؟ کم؟ تمرکز بازار چگونه است؟

در این مرحله ، داده های مربوط به بازار را جمع آوری و طبقه بندی می کنید. شما می خواهید پویایی بازار ، الگوها و میزان فروش کل صنعت را بررسی کنید تا درک درستی از موقعیت خود در صنعت داشته باشید.

 

رقبای بازار را شناسایی و تحلیل کنید

این احتمال وجود دارد که شما تنها شرکتی نباشید که خدمات یا محصولی مشابه محصولات شما ارائه می دهد. با این اوصاف ، ایجاد یک برتری نسبت به رقبای خود برای ادامه فروش و رشد مهم است.

 

چگونه این کار را انجام می دهید؟ با دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند ، بنابراین می توانید این کار را بهتر انجام دهید. درک این موضوع با تجزیه و تحلیل رقابت شما آغاز می شود. تحقیق در مورد رقبای خود گام اساسی در درک آنچه شما در برابر آن هستید هستید. در اینجا نحوه شروع تجزیه و تحلیل رقابتی خود آورده شده است:

 

رقبای برتر را شناسایی کنید

برای تجزیه و تحلیل رقبای خود ، باید بدانید که آنها چه کسانی هستند. چه در بازار خوبی باشید و چه در رقابت با صدها شرکت دیگر ، مهم است که شناسایی کنید که در مقابل چه کسانی هستید. اگر نمی دانید رقبای برتر شما چه کسانی هستند ، شروع به تحقیق درباره نوع خدمات یا محصولی که ارائه می دهید ، گویی مصرف کننده هستید و بیشتر رقبای برتر خود را در همانجا پیدا خواهید کرد.

 

محتوای رقیب را مقایسه کنید

پس از شناسایی رقبای خود ، محتوای آنها را بررسی کنید. شما نه تنها می خواهید استراتژی محتوای آنها ، بلکه کیفیت محتوای آنها و تعداد دفعات توزیع آن را تجزیه و تحلیل کنید. اما فقط آن را تجزیه و تحلیل نکنید. تشخیص دهید که چگونه با شما مقایسه می شود.

 

با مشاهده انواع مختلف محتوایی که رقبای شما در حال توزیع هستند ، شروع کنید ، ببینید چه کاری انجام می دهند و چه فرصت هایی را می توانید از آنها بدست آورید.

به ساختار SEO رقبا نگاه کنید

بنابراین شما به استراتژی ، کیفیت و فرکانس محتوای آنها نگاهی انداخته اید ، اما صادقانه بگویم ، به نظر نمی رسد تفاوت چندانی با شما داشته باشد. اما ممکن است هنوز چیزی در تسلط شما باشد که شما نیستید: ساختار بهینه سازی موتور جستجو (SEO).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد